Rodospress.Gr

Ειδήσεις σε εικόνες - Μιλάμε με τα μάτια!

2021
KELARI PANTIERAS
Restaurant Guru • Recommended

ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ

Δικυκλιστής έκανε προσπέραση σε ε.ι.χ. αυτοκίνητο από δεξιά και κατέληξε σε σταθμευμένο όχημα με το παπάκι του

Δικυκλιστής έκανε προσπέραση σε ε.ι.χ. αυτοκίνητο από δεξιά και κατέληξε σε σταθμευμένο όχημα με το παπάκι του

Οδηγός μοτοποδηλάτου ο οποίος κινούταν επί της οδού Καναδά με προορισμό τον κόμβο με τους...

Δύο επιχειρήσεις διάσωσης σήμερα τις μεσημεριανές ώρες με τη συμμετοχή Πυροσβεστικής-Λιμενικού-Αστυνομίας και ΕΚΑΒ

Δύο επιχειρήσεις διάσωσης σήμερα τις μεσημεριανές ώρες με τη συμμετοχή Πυροσβεστικής-Λιμενικού-Αστυνομίας και ΕΚΑΒ

Σε δύο αρκετά δύσκολες επιχειρήσεις διάσωσης χρειάστηκε να επέμβει η Πυροσβεστική Υπηρεσία του...

Αυτά είναι τα πολυτελή ξενοδοχεία που βγαίνουν στο σφυρί σε Κάρπαθο-Μεσσηνία και Κουφονήσια

Αυτά είναι τα πολυτελή ξενοδοχεία που βγαίνουν στο σφυρί σε Κάρπαθο-Μεσσηνία και Κουφονήσια

Στο στόχαστρο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών θα βρεθούν μέσα στο επόμενο διάστημα πολυτελείς...

Άρθρο του Γ. Κατρούγκαλου | Γιατί προτείνουμε επέκταση των χωρικών υδάτων

Άρθρο του Γ. Κατρούγκαλου | Γιατί προτείνουμε επέκταση των χωρικών υδάτων

Απέναντι στην πρωτοφανή και κλιμακούμενη τουρκική επιθετικότητα, η κυβέρνηση περιορίζεται να...

Γιατί η Άγκυρα επέστρεψε στον 25ο μεσημβρινό

Γιατί η Άγκυρα επέστρεψε στον 25ο μεσημβρινό

Οι νέες απειλές – Η ερμηνεία της Αθήνας.

Τζιτζικώστας | Τεχνητό «λάθος» η κράτησή μου, η Τουρκία διολισθαίνει στα άκρα

Τζιτζικώστας | Τεχνητό «λάθος» η κράτησή μου, η Τουρκία διολισθαίνει στα άκρα

Για υποτίμηση της νοημοσύνης των Ελλήνων από τους Τούρκους έκανε λόγο ο Απ. Τζιτζικώστας αναφορικά...

Τι μας χρεώνουν τελικά οι τράπεζες

Τι μας χρεώνουν τελικά οι τράπεζες

Υψηλές οι προμήθειες των ελληνικών τραπεζών - Oι χρεώσεις ξεκινούν από 30 λεπτά για πληρωμές...

Εισαγγελική έρευνα από Οικονομική Εισαγγελία για Ανδρέα Πάτση

Εισαγγελική έρευνα από Οικονομική Εισαγγελία για Ανδρέα Πάτση

Στο πλαίσιο της έρευνας θα ερευνηθούν εταιρείες στις οποίες φέρεται να μετείχε ο Πάτσης ή στενά...

Βασίλης Παπαθεοδώρου | Γιατί δεν ανακοινώθηκε η σύλληψή του - Τον παρακολουθούσαν 5 μήνες

Βασίλης Παπαθεοδώρου | Γιατί δεν ανακοινώθηκε η σύλληψή του - Τον παρακολουθούσαν 5 μήνες

Ο 55χρονος συγγραφέας, από τις 26 Οκτωβρίου βρίσκεται προφυλακισμένος στις φυλακές Τρίπολης.

Αλλάζει ξανά ο προσωπικός γιατρός | Γιατί άνοιξε η πόρτα και στους ιδιώτες - Το νέο μεικτό σύστημα

Αλλάζει ξανά ο προσωπικός γιατρός | Γιατί άνοιξε η πόρτα και στους ιδιώτες - Το νέο μεικτό σύστημα

Οι αλλαγές στο σύστημα του προσωπικού γιατρού δεν σταματούν, την ώρα που ο χρόνος πιέζει και το...

  • Δικυκλιστής έκανε προσπέραση σε ε.ι.χ. αυτοκίνητο από δεξιά και κατέληξε σε σταθμευμένο όχημα με το παπάκι του

    Δικυκλιστής έκανε προσπέραση σε ε.ι.χ. αυτοκίνητο από δεξιά και κατέληξε σε σταθμευμένο όχημα με...

  • Δύο επιχειρήσεις διάσωσης σήμερα τις μεσημεριανές ώρες με τη συμμετοχή Πυροσβεστικής-Λιμενικού-Αστυνομίας και ΕΚΑΒ

    Δύο επιχειρήσεις διάσωσης σήμερα τις μεσημεριανές ώρες με τη συμμετοχή...

  • Αυτά είναι τα πολυτελή ξενοδοχεία που βγαίνουν στο σφυρί σε Κάρπαθο-Μεσσηνία και Κουφονήσια

    Αυτά είναι τα πολυτελή ξενοδοχεία που βγαίνουν στο σφυρί σε Κάρπαθο-Μεσσηνία και Κουφονήσια

  • Άρθρο του Γ. Κατρούγκαλου | Γιατί προτείνουμε επέκταση των χωρικών υδάτων

    Άρθρο του Γ. Κατρούγκαλου | Γιατί προτείνουμε επέκταση των χωρικών υδάτων

  • Γιατί η Άγκυρα επέστρεψε στον 25ο μεσημβρινό

    Γιατί η Άγκυρα επέστρεψε στον 25ο μεσημβρινό

  • Τζιτζικώστας | Τεχνητό «λάθος» η κράτησή μου, η Τουρκία διολισθαίνει στα άκρα

    Τζιτζικώστας | Τεχνητό «λάθος» η κράτησή μου, η Τουρκία διολισθαίνει στα άκρα

  • Τι μας χρεώνουν τελικά οι τράπεζες

    Τι μας χρεώνουν τελικά οι τράπεζες

  • Εισαγγελική έρευνα από Οικονομική Εισαγγελία για Ανδρέα Πάτση

    Εισαγγελική έρευνα από Οικονομική Εισαγγελία για Ανδρέα Πάτση

  • Βασίλης Παπαθεοδώρου | Γιατί δεν ανακοινώθηκε η σύλληψή του - Τον παρακολουθούσαν 5 μήνες

    Βασίλης Παπαθεοδώρου | Γιατί δεν ανακοινώθηκε η σύλληψή του - Τον παρακολουθούσαν 5 μήνες

  • Αλλάζει ξανά ο προσωπικός γιατρός | Γιατί άνοιξε η πόρτα και στους ιδιώτες - Το νέο μεικτό σύστημα

    Αλλάζει ξανά ο προσωπικός γιατρός | Γιατί άνοιξε η πόρτα και στους ιδιώτες - Το νέο μεικτό σύστημα

Koutouki-Ta-Mantala

ΜΑΓΚΑΖΙΝΟ

Μάρθα Καραγιάννη (1939-2022) | Και γοργόνα και μάγκας

Karagianni Xatzixristos Miliadis 190922Ήταν το λαϊκό κορίτσι της ταύτισης μα και η λαμπερή χορεύτρια του θαυμασμού.

Kαμία σταρ του παλιού ελληνικού κινηματογράφου δεν κατάφερε να υποστηρίξει αυτή τη διττή γοητεία της Μάρθας Καραγιάννη, που πέθανε στα 82 της χρόνια.

Αν η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν η αδιαφιλονίκητη εθνική μας σταρ, η Τζένη Καρέζη το πιο εκλεπτυσμένο αντίπαλο δέος της και η Ζωή Λάσκαρη η «μοιραία», η Μάρθα Καραγιάννη ήταν η «σπιρτόζα» στο «Big 4» των πρωταγωνιστριών της «χρυσής εποχής» του παλιού ελληνικού κινηματογράφου.

Η ηθοποιός, που έφυγε από τη ζωή στα 82 της χρόνια, με το πονηρό βλέμμα της, το παιχνιδιάρικο, μελαχρινό καρέ της και εκείνο το παχύ σίγμα στην ομιλία της πρέσβευε το «λαϊκό κορίτσι» της μεγάλης οθόνης με το οποίο μπορούσε να ταυτιστεί κάθε γυναικείο πηγαδάκι στα συνοικιακά κομμωτήρια, κάθε γκαρσόνα που ονειρεύεται ότι «ο άντρας που θα παντρευτεί θα είναι από σόι» (ό,τι δηλαδή υποδύθηκε η Καραγιάννη στο «Γοργόνες και Μάγκες» του Γιάννη Δαλιανίδη). Εν ολίγοις, κάθε κοπέλα που τα όνειρά της δεν παρέκκλιναν ιδιαίτερα από όσα μπορούν να συμβούν στην μικροαστική της φούσκα.

Υπήρχε, όμως, και η Καραγιάννη ως σταρ. Αυτή που με σέξι φορεσιές χόρευε σχεδόν σε κάθε γνωστή κωμωδία της Φίνος Φιλμ που έπαιξε τη δεκαετία του ‘60 (και του ‘70), εκείνη που ο χορός της κατέλαβε μεγάλο ποσοστό του brand name της. Ακόμα και τότε, όμως, ανάμεσα σε φτερά ή σέξι μπικίνι, δεν έπαυε να είναι προσιτή, να είναι μεν σέξι αλλά και με το απαιτούμενο τσαλάκωμα που χρειάζονταν πολλοί ρόλοι της (και η κωμωδία γενικότερα). Ήταν εκείνη που μπορούσε με την ίδια ευκολία να τινάζει με χάρη το πόδι της ψηλά αλλά και να ξεστομίζει «Μα τι ζώα που είστε εσείς οι άντρες».

Ήταν κινηματογραφικό κορίτσι του Γιάννη Δαλιανίδη, του σκηνοθέτη που επέμεινε να πάρει η καριέρα της Καραγιάννη κωμική κατεύθυνση. Όλα ξεκίνησαν με το «Ζητείται Ψεύτης» το 1961 και η συνεργασία τους συνεχίστηκε σε κλασικές κωμωδίες που μεγάλωσαν (και) τηλεοπτικά τις επόμενες δεκαετίες γενιές και γενιές όπως τα «Μερικοί Το Προτιμούν Κρύο» (1963), «Οι Θαλασσιές Οι Χάντρες» (1967), «Γοργόνες και Μάγκες» (1968). Στη δεκαετία της μεγάλης δόξας της, δοκίμασε, όμως, την τύχη της και στο δράμα, στην ταινία του Νίκου Φώσκολου «Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα» (1969).

Στο θέατρο συνδέθηκε κυρίως με την επιθεώρηση πλάι σε ονόματα όπως η Γεωργία Βασιλειάδου, ο Βασίλης Αυλωνίτης, ο Νίκος Σταυρίδης, ο Κώστας Χατζηχρήστος, η Ρένα Βλαχοπούλου.

Ο δρόμος της Μάρθας Καραγιάννη θα διασταυρωνόταν πάλι με αυτόν του Γιάννη Δαλιανίδη για τη μικρή οθόνη και τη σειρά «Μικρομεσαίοι» (1992), υπενθυμίζοντας πως δεν υπήρχε μόνο η Κατερίνα Γιουλάκη του «Ρετιρέ» στη συχνότητα του MEGA τα πρώτα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης. Και ποια άλλη να υποδυόταν τη μητέρα της «άσωτης» Ελένης Βλαχάκη στο «Κωνσταντίνου και Ελένης» αν όχι αυτή; (Άλλωστε, μήπως οι ρόλοι της Μάρθας Καραγιάννη δεν είναι παρά πρόγονοι τηλεοπτικών χαρακτήρων όπως αυτού που ανέλαβε η Ελένη Ράντου στη σειρά των Ρώμα-Χατζησοφιά;)

Εκείνο που θα μένει πάντα στο άκουσμα του ονόματος της Μάρθας Καραγιάννη θα είναι αυτή η διττή γοητεία του αφελούς κοριτσιού της διπλανής πόρτας που με μια στροφή μπορεί να γίνει η ακαταμάχητη χορεύτρια που συγκεντρώνει όλα τα φώτα πάνω της και έχει πάντα μια ατάκα ετοιμοπόλεμη στην άκρη της γλώσσας της. Εκείνη που με όλα αυτά σε κάθε εμφάνισή της στο κινηματογραφικό πανί έκανε τις γυναίκες να θέλουν να της μοιάσουν και τους άντρες να νιώσουν, έστω για λίγο, ότι βλέπουν το κορίτσι των ονείρων τους.

Και μη νομίζετε πως αυτά «κλείσανε» στα 60s. Οι λογαριασμοί είναι ανοιχτοί. Άλλωστε, μέχρι και οι Ρόδες πριν λίγα χρόνια, έκαναν τη Μάρθα Καραγιάννη τραγούδι.

Rania
NEON-Frontistirio

Εύρεση άρθρου

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ